Tragedia un aspect odios al vietii



Clipa Fatalitatii haosului ce ne incojoara ce a reusit sa sfarseasca o viata ce ne-a marcat pe multi dintre noi.

Stupizenia unei actiuni, aparent necugetate, ce ne-a ridicat multe intrebari ale caror raspunsuri dor si vor durea mult timp de acum in colo.

Cand observi o stea cazatoare iti pui o dorinta, cand apune viata unui om esti indurerat. Ce contradictie interesanta pentru doua fapte ce semnaleaza acelasi aspect. Oare ce dorinta si-a pus omul din celalalt capat al lumii cand viata de langa mine a pierit?

Continui cu ganduri si cu cercetarea aspectelor fatalitatii (pe care parca o prevad) si haosului punandu-mi in mod natural intrebarea: avand in vedere ca nimic nu este intamplator, ca totul are o legatura si nimic nu sta (se misca) care e fost scopul, ce anume trebuia sa invatam de pe urma acestui soc?

Oricum ai afla raspunsul si oricare ar putea fi el tot mai ridica o intrebare: Cum te poti ferii de astfel de situatii? sau reformulta: o sa incep cu o paranteza (majoritatea oamenilor au tendinta de a deveni mai uniti, iar cineva imi tot spune ca asta e modul meu de a ma proteja, (respectiv sa raman distant) ei bine intrebarea e: sa imi sporesc interactiunea cu persoanele apropiate, caci nu se stie cand nu vor mai fi, sau sa raman rece si distant ca, atunci cand ele vor fi scoase din peisaj, durerea sa nu fie coplesitoare si de nesuportat?

Eu as putea zice ca sunt tangetial afectat, nu vreau sa-mi imaginez cat sufera cei implicati mult mai direct ca mine si uite asa poate mi-am dat un raspuns.

Pana si in astfel de momente ne dam seama cat suntem de egoisti, daca pot spune asta. E un egoism subtil greu de perceput chiar si pentru cel ce-l nutreste. Ai impresia ca parca nu ai „profitat” destul de acea prezenta care acum e istorie si amintire, o amintire ce niciodata nu va mai prinde viata.

Ce anume doare asa de tare cand pierzi pe cineva definitiv si irevocabil?
E surpriza evenimentului (surpriza despre care am mai vorbit, fie ea buna sau rea tot nu ne convine); e modul in care se produce (lent, probabila de intuit sau brusc); e gradul de apropiere; sunt dorintele, gandurile si planurile subiective sau cumune legate de acel suflet?

Asa ca o incheiere, dar nu ca un ultim cuvant si gand, afirm ca: o tragedia e un eveniment ce rascoleste totul in tine indiferent de gradul de apropiere, ganduri, planuri sau orice altceva si oamneii printre altele pot fi impartit in doua categorii: mai afectuosi sau nepasatori. Inca nu am aflat de parte carora ma pot aseza sau poate din nou eu am modul meu ciudat si diferit de a trata actiunile ce-mi impresoara calea.

Band din aceeasi cupa cu tine, am invatat ca,
O stea nu moare ci se ascunde vederii noastre,
Sunt multe ce noi nu le stim si nici percepem.
Unul singur insa a fost indeajuns ca sa vedem.

P.s: nu uita cheia reusitei: dorinta, credinta si rabdare si mai adaug: simt, scriu si ma exprim

2 Răspunsuri to “Tragedia un aspect odios al vietii”

  1. Elena Says:

    Nu te poti feri de durere, distant sau nu, suferinta este mare, poate ca e mai mare atunci cand esti distant..pentru ca daca nu te implici asta nu inseamna ca nu iubesti, iubesti si te doare caci nu i-ai aratat mai multa afectiune, ai ratat clipe importante doar pentru ca ai fost egoist, ai vrut sa fii rece. Doare oricum, dar cred ca atunci cand nu ai regrete, durerea e mai "blanda", daca pot spune asa, esti oarecum impacat, dupa ce socul se risipeste. Cred ca ar trebui sa le aratam si celor din jur iubirea pe care le-o purtam , nu pentru ca ei ar putea pleca prea devreme, nu din teama, ci pentru ca dragoastea trebuie impartasita pentru ca noi sa ne putem simti impliniti.

  2. Burebista Says:

    ai dreptate perfecta iti multumesc inca odata ca imi citesti blogul si ca te implici

Lasă un răspuns

